"Nouveau millénaire, Défis libertaires"
Licence
"GNU / FDL"
attribution
pas de modification
pas d'usage commercial
Copyleft 2001 /2014

Moteur de recherche
interne avec Google

<< Promenons nu-e-s dans les bois, pendant que la loi y est pas... >>


En Occitan

Dins la societat tradicionala, la nuditat demòra pas reservada que per situacions plan raras: la teleta, le sòm e l'activitat sexuala. La societat modèrna l'autoriza dins qualques autes cases d'excepcion e jos condicions: la plaja, le cople, la familha.
L'accès a la nuditat – individuala o collectiva – es un element important de l'emancipacion sexuala e de la liberacion dels mors. Mentre que la pudor, que justifica la proïbicion de la nuditat, es del costat de l’òrdre moral e del costat del sexisme.
La pudor favoriza les complèxes
Se qualqu'un pòt amagar una partida de son còs qu'es pas confòrma a la nòrma sociala, li cal hèr, senon sirà acusat/da d'èstre "impudic". Qui a pas jamès entendut quicòm coma: "Gròssa coma es, podriá aumens portar quicòm de mens cort!" Es atal que nèishen les complèxes que tòcan diferentament las hemnas e les òmes. Cada genre deu segudar una aparéncia determinada e diferenciada del sèxe opausat.
La pudor se viu pas parelh per un òme o per una hemna.
Le genre femenin patís plan mès restriccions que le genre masculin. Una hemna respectabla deu jamès mostrar son pèit quitament se hè calorassa. Deu jamès pishar contra un arbre. Deu jamès escartar las cambas en se sietant... Per contra, se un òme hè tot aquò, sirà pas percebut coma mens òme.
D'un aute costat, una persona es femenina se pòrta de harda que mòstra le maxímum de son còs. En mostrant le naut del pèit, l'esquina, le ventre, las espatlas e las cambas, enfortís son image femenina. A l'encontrari, una òme qu'apareisheriá atal en public prendriá le risque de se ridiculizar.
La pudor perpetua les tabós
Es pas estonant que çò que cal amagar le mès es justament le sèxe. D'un punt de vista social, la sexualitat es negada. Ignoram nòstre sèxe e le dels autis. De còps fasèm quitament coma s’existèsse pas. Las quitas règlas son amagadas a totis, coma se foguèsse un defaut.
La pudor mentís
La pudor nos vòl hèr creire que la nuditat es forçadament erotica o sexuala, mentre qu'es justament ela que crèa aquesta associacion d'idèia. En efèit, la nuditat de l'aute sèxe es pas autorizada que dins situacions sexualas, perqué senon es censurada. Donc es evident que la nuditat siá associada a’n aquestas situacions.
D'un aute costat, sabèm plan que pro de harda es fèita exprès per crear una atraccion erotica. Donc es una ipocrisia de díser que le còs nud excita mès que le còs vestit. Es pas ligat.
La pudor empacha la comunicacion e la coneishença entre les sèxes
En creant una distància, la pudor favoriza le sexisme. Defend a qualques personas tala o tala situacion res qu'en foncion de son sèxe, e li brembant sense relambi le ròtle que deu jogar en conformitat ambe le genre masculin o feminin. Per exemple, a cada còp que se refusa la mixitat (cabinets, dromitòris, dochas collectivas), se preng totjorn le pretèxte de la pudor e de l'ordre moral.
La pudor es institucionalizada, nèish pas espontanèament de l'individú
La nuditat sociala es proïbida e reprimida pel poder legal e policièr. Le poder sanciona e censura la nuditat, l'escòla sanciona e censura, la carrèra sanciona e censura, la familha sanciona e censura, les amics sancionan e censuran... La pudor es pas que repression e autorepression.

Per totas aquelas rasons, es juste de ganhar aquela libertat confiscada de poder víver nud-a-s dins totis les domenis de la vida. A cadun-a de conquistar novèls terrens de nuditat sociala e ganhar libertats individualas novèlas.

Malurosament le nudisme o naturisme vacancièr a pas (mès) l'ambicion d'espandir la practica de la nuditat a d'autis activitats que las de léser. Tanpauc luta per un "dreit a víver nud-a".
A l'encontrari, le nudisme revolucionari deuriá cercar a normalizar e socializar la nuditat coma una alternativa als mors tradicionals. Les mejans podrián èster la desobesissença a l'ordre establit e l'afrontament de las sancions socialas, mas tanben le contacte e le dialògue argumentat per hèr cambiar las mentalitats.


[encart]
Les pretèxtes fausses
"Et pourquoi tu fais pas du ski à poils alors?"
Se cal pas enganar, la harda servís de quicòm: per se protegir dels tempèris, per certanas activitats e per se "decorar". Mas las autras justificacions son pas tròp claras...
"Ouais mais si je bande?"
En efèit, en cas d'ereccion se vei... E alavetz? Quand avèm talent le ventre hè de brut, quand avèm caud susam, quand avèm fred tremolam... Perqué nos caldriá amagar las manifestacions del còs? Es vertat que la societat nos a pas ensenhat le comportament social que cal aver en cas d'ereccion publica... Donc, dins le dobte, òm aima milhon s'abstenir de se trobar dins una tala situacion. A cadun de véser consí s'amagar darrèr çò que tròba... o pas !
Cal rebrembar ça que la, qu'aquò's una situacion plan rara.

"Et si j'ai mes règles?"
Avètz la causida entre les tampons que permeten la nuditat, e las servietas que se pòrtan ambe de cauças. Mas en principi, las règlas empachan pas la nuditat.
Per contra, avèm la costuma de las gardar secretas. Encara un còp: perqué nos cal amagar una manifestacion naturala del còs?

OFM – ofm@occitanie.com


CORRESPONDÉNCIAS
------------------------------------------------------------------
C o r r e s p o n d é n c i a s O c c i t a n > F r a n c é s
Qualques règlas per qu'un-a francofòn-a comprenga l'occitan:
------------------------------------------------------------------

Occitan
Français
-a
-e
o
ou, o
o accentué
o, eu
e
è
h
f
nh
gn
ar
é
ada
ée
cion
tion
if
iu